وظایف و مسئولیتهای اداره خدمات عمومی:
1- نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد نیروهای شرکتی طرف قرارداد پژوهشگاه در نگهداری فضای سبز، نظافت ساختمانها و محوطه، آبدارخانه ها، مکانهای بهداشتی، نمازخانه و ... .
2- نظارت بر عملکرد دبیرخانه مرکزی، تلفنخانه، نامه رسانی و ... .
3- انجام اقدامات لازم برای تامین نظافت و سالم سازی و بهداشت مناسب محیط کار برای ارائه خدمات.
4- برنامه ریزی و ارائه طرح های مربوط به کنترل و کاهش هزینه های غیر ضروری به مقامات مافوق.
5- ساماندهی، تعیین شرح وظایف، تقسیم کار و ... کلیه نیروهای تحت سرپرستی.
6- همکاری در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی و آموزشی با حوزه معاونت امور فرهنگی و روابط عمومی پژوهشگاه.
7- تلاش در جمع آوری آیین نامه ها و مقررات جاریه مربوط به اداره خدمات عمومی و به کار گیری و استفاده از آنها.
8- نظارت بر جمع آوری اثاثیه غیر قابل استفاده در محوطه، ساختمانها، آزمایشگاه ها و ... و انتقال آنها به انبار مرکزی.
9- انجام درخواست های خدماتی مسئولان پژوهشگاه با تایید مدیر یا معاون اداری، مالی و پشتیبانی پژوهشگاه.
10- نظارت دقیق و مستمر در انجام کلیه امور مربوط به اعزام اتومبیل های پژوهشگاه برای انجام ماموریت یا تعمیرات دوره ای.
11- ارائه آموزش های عملی به کارکنان تحت سرپرستی.
12- انجام سایر امور محوله از سوی مقامات مافوق.